Zarządzanie PPK w firmieAplikacja Comarch PPK przeznaczona jest do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie oraz za pośrednictwem biura rachunkowego. Jest ściśle zintegrowana z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale również współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów. Może więc działać samodzielnie. Kluczowymi funkcjonalnościami aplikacji są: możliwość ewidencjonowania danych uczestników PPK, comiesięcznego naliczania i ewidencjonowania składek oraz przesyłania ich do wybranej instytucji finansowej. |
Dla kogo jest aplikacja Comarch PPK?
Dedykowana jest więc firmom, biurom rachunkowym oraz podmiotom zatrudniającym i jednostkom sektora finansów publicznych, które wkrótce zostaną objęte obowiązkiem i które mają czas na zawarcie umów o zarządzanie PPK do 26 marca 2021 roku (jednostki sektora finansów publicznych) i do 23 kwietnia 2021 roku (pozostałe podmioty).*
*Terminy zgodne ze stanem prawnym na dzień 01.03.2021r.
Funkcje aplikacji Comarch PPK
Zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK:
- prowadzenie ewidencji pracowników
- informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK
- integracja z Comarch ERP HR lub import danych z pliku
- rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK
- rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK
- naliczanie i ewidencja miesięcznych składek na PPK
- generowanie plików zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane dla instytucji finansowych
- generowanie plików związanych z wypłatą transferową
- informacje o przelewach składek, jakie należy wykonać po przesłaniu składek do instytucji finansowej
- informowanie o najważniejszych zadaniach do wykonania oraz upływających terminach
- generowanie plików o składkach na PPK dla instytucji finansowych
- dostęp poprzez API dzięki czemu możliwa jest integracja z innymi systemami HR i oprogramowaniem kadrowo płacowym
Intuicyjna aplikacja Comarch PPKPrzejrzyj najważniejsze widoki z aplikacji, a wśród nich:
|